niedziela, 22 marca 2015

Aplikacja- "od kuchni"

Postanowiłam się jednak z wami podzielić moimi przemyśleniami i wskazówkami dotyczącymi aplikacji. Pewnie wiele osób może być wystraszona wypełnianiem tego wszystko ale nie taki diabeł straszny! ;)
Chciałabym jednak zaznaczyć, że nie każda aplikacja będzie wyglądać tak samo, weźcie pod uwagę, że jadę z organizacji CCI.

1. Informacje ogólne
Oczywiście jedna z najważniejszych i zarazem najprostszych rzeczy to uzupełnienie podstawowych informacji o sobie i swojej rodzinie, jeśli posiadamy rodzinę, znajomych w USA ważne jest aby zaznaczyć to w aplikacji, w razie wypadku można będzie się z nimi kontaktować. Piszemy też o swoich poprzednich doświadczeniach z wymianami (jeśli takie posiadamy) oraz o swojej religii, alergiach, diecie, nastawieniu do dzieci i zwierząt  (np. pytają czy możesz mieszkać u rodziny jedzącej tylko wegetariańsko, lub czy jeśli twoja dieta jest restrykcyjna z powodu alergii czy przekonań, to możesz przygotować sobie posiłki samemu). Bardzo ważna sprawa to uzupełnienie swoich zainteresowań. Wybieramy poszczególne dyscypliny sportu które uprawiamy, hobby czy sztukę jaką lubimy, następnie trzeba rozpisać się na temat rzeczy które robimy najczęściej w ciągu tygodnia. Na każdy temat trzeba napisać od 4 do 6 zdań. Powiem szczerze, że miałam problem z napisaniem czwartego, z tego powodu był on odrobinę naciągany (niestety moja doba ma tylko 24 godziny i nie mam czasu na rozwijanie tylu zainteresowań) aczkolwiek jak najbardziej prawdziwy. Nie ma co kłamać na temat swoich zainteresowań, nasza host rodzina chce wiedzieć jak spędzamy wolny czas i zapewne chciałaby abyśmy się czuli u nich dobrze, tak więc ważne jest aby nie kłamać bo np. chcemy zrobić dobre wrażenie. To nie konkurs na miss universe, nikt nie wymaga od Ciebie abyś lubił zwierzęta i kochał dzieci ;)

2. Dear Family Letter
Kolejna, bardzo ale to bardzo ważna część aplikacji. List powinien być szczery i napisany przez CIEBIE. Nikt nie będzie oceniał twoich błędów gramatycznych ;) Masz napisać jaki jesteś, wyrazić swoją wdzięczność dla tej rodziny i przybliżyć im odrobinę swoją osobę. Tutaj też nie radzę kłamać, wszystko wyjdzie na jaw jak już się spotkacie ;) W aplikacji zawarte są wskazówki na ten temat, napiszą co trzeba zawrzeć w liście oraz jak długi ma być. Właściwie to trzeba zawrzeć w nim wszystko o sobie. Jeśli mielibyście jakieś pytania co do tego to służę pomocą ;)

3. Zdjęcia
Powiem krótko: im więcej zdjęć tym lepiej. Wymagane są co najmniej trzy, ale myśląc logicznie: jeśli przyjmowalibyście nieznajomą osobę do własnego domu to pewnie chcielibyście się jej przyjrzeć prawda? Dodajemy ładne uśmiechnięte zdjęcia z rodziną i przyjaciółmi ;)

4. Dokumenty które muszą uzupełnić rodzice
Rodzice również muszą napisać list do tej rodziny, tutaj również ma on wyrażać wdzięczność i zawierać informacje o dziecku ;) Nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć bo go nie pisałam ;D
Kolejny dokument to podstawowe informacje- o której musicie wracać do domu, jak duże czasu poświęcanie na naukę, rodzinę, znajomych, hobby, czy było jakieś wydarzenie które mogło na was znacząco wpłynąć itp itd. Myślę, że trzeba na to wszystko poświęcić jakąś niedziele ;) dobrze jest być przy tym jak to uzupełniają żeby odpowiedzieć na zadawane pytania :)

5. Dokumenty uzupełniane przez szkołę
To jest również bardzo ważne, musimy iść porozmawiać o naszej wymianie z dyrektorem szkoły, najlepiej z rodzicami ;) ja nie miałam problemu ponieważ wiele osób z mojej szkoły było na takiej wymianie. Jednak nie wiem jak sytuacja będzie wyglądać w innych szkołach, dyrektor może zaznaczyć jakie musicie wziąć tam przedmioty (ale nie musi) oraz potwierdzić zapis waszych ocen z ostatnich 3 lat. Do tego musimy załączyć świadectwa i ich tłumaczenia przysięgłe.
Wymagana jest również ocena nauczyciela języka angielskiego, trzeba ładnie poprosić bo jest troszkę uzupełniania :) Polecam szybko załatwić szkolne papiery jeśli zależy wam na czasie ponieważ nie mamy zbyt dużego wpływu na to jak szybko szkoła upora się z dokumentami.

6. Dokumenty lekarskie
Jest ich sporo, wypełniamy szczepienia jakie mieliśmy, ja się nie doszczepiałam ponieważ w różnych stanach różne szczepienia są wymagane, a ja nie wiem jeszcze nie trafie ;D jeśli szczepienie będzie konieczne to zaszczepię się przed wylotem. Jeśli chodzi o próbę tuberkulinową- nie robiłam jej wystarczyło prześwietlenie klatki piersiowej. Oprócz tego zaznaczamy przebyte choroby/zaburzenia odżywiania/alergie/nietolerancje pokarmowe/wady wzroku itp itd. Ja mam to szczęście, że nie jestem "chorowita" więc kartka była praktycznie pusta.  To głównie od nas zależy jak szybko się z tym uporamy ;)

7. Jak ja sobie z tym poradziłam
Ogólnie zajęło mi to ok. miesiąca, nie śpieszyłam się jakoś strasznie. Męczące było ciągłe skanowanie i poprawienie błędów (oj tak, dobrze jest mieć skaner w domu). Ale np. pisanie listu czy opisywanie moich zainteresowań nie było dla mnie wielkim problemem i robiłam to wręcz z przyjemnością.

Mam nadzieje, że to komuś pomoże, w razie pytań to jak zawsze- w komentarzu. Jestem otwarta na pytania i udzielanie pomocy ;)

Ag.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz