sobota, 22 sierpnia 2015

I will be a Junior

NO więc.... była opcja, że będę Senior! I nie dość, że będę w ostatniej klasie to jest dostanę High School Diploma!
Czekałam na spotkanie, które miało odbyć się w piątek (wczoraj) i wtedy miałam dowiedzieć się w której będę klasie. Oczywiście liczyłam na Senior ale.... nie udało się. Czy jestem zawiedziona? Nie. Zaraz wytłumaczę dlaczego.
To czy skończę szkołę w stanach zależało od ilości 'kredytów' które zebrałam w Polsce i to właśnie przemiła pani miała policzyć. Ale system Polski ni jak nie ma się do Amerykańskiego więc miała mały problem. Patrzyła tylko na świadectwa od 1 gimn do 1 lo, nic więcej. W związku z tym, że w gimnazjum ma się po 1 czy 2 godziny z biologi/chemi/fizyki a w stanach ma się tych lekcji w tygodniu 5... nie dostałam kredytu za żadne z nich. Ogólnie dość skomplikowane jest to żeby wytłumaczyć... w każdym razie pani wyliczyła tylko 13 kredytów kiedy żeby ukończyć szkołę musiałabym mieć 22. hmmmm teoretycznie było to do zrobienia... ale... to oznaczałoby, ze musiałam wziąć wszystkie lekcje typu angielski, historia, mata, science etc na najwyższym poziomie i dodatkowo zdawać osobny test z matematyki i angielskiego! Zostałam uprzedzona, że jeśli to właśnie będę chciała zrobić... to mogę się pożegnać z życiem towarzyskim i zajęciami pozaszkolnymi bo cały mój wolny czas zajmie zakuwanie po dyplom, który nie jest 100% pewny, że otrzymam :)
Tak więc zrezygnowałam. W zamian wezmę fajne lekcje których nie mogłabym wziąć w Polsce a po lekcjach będę chodzić na trening tenisa. Ten scenariusz odpowiada mi 19012901636 razy bardziej.

2 komentarze:

  1. Bardzo się cieszę, że jesteś ze wszystkiego zadowolona. Napiszesz, jakie w końcu masz przedmioty? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisze dzisiaj po szkole :p bo tak sie sklada, ze dzis jest pierwszy dzien i wszystkiego sie dowiem ;)

      Usuń